نوید فتح

ره یافتی برای تشکل سازی

نوید فتح

ره یافتی برای تشکل سازی

امام موسی صدر :
در این دنیای تشکیلاتی اگر ما بخواهیم تک روی کنیم و کار دسته جمعی نداشته باشیم، کلاهمان پس معرکه است که هست! این مقدمه عرض بنده بود. مقدمه اول این که جهان منظم است. پس نمی شود بی نظم زندگی کرد و مقدمه دوم این که جامعه امروز، سازمانی و تشکیلاتی است. اگر ما بخواهیم بی نظم و بی تشکیلات جلو برویم، موفق نمی شویم. حالا اگر این حرف را پذیرفتید چه بهتر؛ ولی اگر مثل پنجاه سال قبل که همه ما خرد شدیم، هر یکی با دیگری تزاحم داشته، هر کسی به راه خودش رفته، نپذیرید؛ ولی نتیجه آن خواهد شد که خواهیم دید. دیگران (هزاران فرسنگ از ما پیش افتاده و رفته اند ولی ما همانی هستیم که بودیم).

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

میرعلی میرمحمدی
۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

میرعلی میرمحمدی
۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۶ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

امام موسی صدر در خصوص اعتماد به علم نجوم به عالم سنی شیخ حسن خالد مفتی اهل سنت وقت لبنان می نویسد:

«مثلا میتوان این پیشنهاد را بررسى کرد که در رؤیت هلال، به طریق نوین علمى و تعیین زاویه دید هلال در افق تکیه و روز عید را با دقت علمى مشخص کنیم تا همه مسلمانان در یک روز عید داشته باشند و در بسیارى دشوارى‏ها صرفه جویى شود و از لحاظ تعطیل و دید و بازدید، دشواریهاى ناشى از تعدد روزهاى عید را نداشته باشیم، نیز میتوان شکلى از اذان را که براى همگان مورد قبول باشد، بررسى کرد».

(امام موسی صدر ،امید محرومان ،ص277)


میرعلی میرمحمدی
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲ نظر

آقــــــــــــا موسی صدر:
اگر منظم نباشیم، محکوم به مرگ ایم و فرزند این دنیا نیستیم. در عصرى که همه چیزش به صورت مؤسسه درآمده، باید خودمان را سازمان دهیم و منظم کنیم.
میرعلی میرمحمدی
۱۸ تیر ۹۴ ، ۰۵:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

میرعلی میرمحمدی
۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر