نوید فتح

ره یافتی برای تشکل سازی

نوید فتح

ره یافتی برای تشکل سازی

امام موسی صدر :
در این دنیای تشکیلاتی اگر ما بخواهیم تک روی کنیم و کار دسته جمعی نداشته باشیم، کلاهمان پس معرکه است که هست! این مقدمه عرض بنده بود. مقدمه اول این که جهان منظم است. پس نمی شود بی نظم زندگی کرد و مقدمه دوم این که جامعه امروز، سازمانی و تشکیلاتی است. اگر ما بخواهیم بی نظم و بی تشکیلات جلو برویم، موفق نمی شویم. حالا اگر این حرف را پذیرفتید چه بهتر؛ ولی اگر مثل پنجاه سال قبل که همه ما خرد شدیم، هر یکی با دیگری تزاحم داشته، هر کسی به راه خودش رفته، نپذیرید؛ ولی نتیجه آن خواهد شد که خواهیم دید. دیگران (هزاران فرسنگ از ما پیش افتاده و رفته اند ولی ما همانی هستیم که بودیم).

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

کتابی مناسب برای آنانی که میخواهند تشکیلات اسلامی ایجاد بکنند، برای دانلود روی دریافت کیلک نمایید.

حجم: 1.97 مگابایت
میرعلی میرمحمدی
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

میرعلی میرمحمدی
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

میرعلی میرمحمدی
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

میرعلی میرمحمدی
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

الهی! ساعات کاری، میدان تلاش است و نفوذ اداری عرصه اقدام و عمل. مبدا که این فرصت به تهدید بدل گردد و سستی و قصورم برای دیگران ضرب المثل گردد.

الهی! مدیر بی مسئولیت خائن است، و مسئول بی تعهد، خاسر. اگر کارم را تعطیل کنم خطاست و اگر بارم را بر دیگری تحمیل کنم، جفاست.

الهی! همکاران، یار و همکار منند، نه غلامان من؛ من نیز در پی خدمتم، نه قدرت و ثروت. مبادا که این خادم، نادم شود و بر همکاران، حاکم ظالم.

الهی! آنچه گفتم بهر رضای تو گفتم و راز خویش در دل نهفتم، توفیق ده که به فساد نیفتم. 

آمین یارب العالمین

میرعلی میرمحمدی
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
میرعلی میرمحمدی
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

چکیده: مقدمه انسان، موجودی است سرشار از استعدادها ونیروهای خلاق، درعین حال، وجودی انسان مجموعه ای است از تمایلات انسانی و حیوانی هر دو. روشن است که آن استعدادها و این تمایلات (چه انسانی و چه حیوانی) باید درجهت صحیح قرار گیرند تا انسان موجودی با رورو مثبت باشد، و اگر وسیله ای برای پرورش استعدادها و جهت دادن به تمایلات مختلف انسان وجود نداشته باشد، چه بسا این موجود که خدا او را بهترین مخلوقات میداند در مسیری قرار گیرد که نه تنها منطبق با مسیر صحیح انسانیت نیست، بلکه با آن درتضاد هم هست.

میرعلی میرمحمدی
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تشکل باید سازنده ما، آسان کننده خود سازی برای ما و کمکی به سیر‌الی‌الله برای شرکت‌کنندگان در این تشکل باشد. 

(شهید بهشتی رحمت الله علیه)

میرعلی میرمحمدی
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر


امام موسی صدر :

اهداف این مرد بزرگ(امیر المومنین علی علیه السلام) هنوز هم برجاست. ماییم که اسلام را تضعیف کرده‌ایم و از ارزش آن کاسته‌ایم، نماز را ترک کرده‌ایم و به واجبات عمل نمی‌کنیم و در موج فراگیر فسق و فجور مشارکت می‌کنیم و سلاح به دست دشمنان حضرت می‌دهیم تا او را از میان ببرند. علی بن ابی‌طالب (ع) چه رابطه‌ای با ما دارد؟ آیا ما واقعاً پیرو او هستیم؟ اگر مثل او باشیم و‌‌ همان طور که می‌گوید «وَإِنَّکُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِکَ وَلکِن أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَاجْتِهَاد» (شما نمی‌توانید مانند من باشید، اما مرا با ورع و تلاش یاری کنید.) اگر در خط و مسیر او حرکت کنیم، در این صورت پیرو او هستیم وگرنه خیر. شما هم مسلماً به این رضایت نمی‌دهید [که از پیروان راستین او نباشید] زیرا او را دوست دارید. حال اگر در کنار این محبت، مقداری معرفت و آگاهی هم داشته باشیم و در راه خدمت و تقویت اهداف او و تضعیف دشمنانش گامی برداریم، وارد در‌‌ همان راهی شده‌ایم که باید از روز ولادت آن حضرت الهام بگیریم....

میرعلی میرمحمدی
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر